sreda, 29. maj 2024.

Obaveštenje o neuspehu od provajdera:
Connection Error:http_request_failed

Prevencija digitalnog nasilja: Najbolje da dete početna iskustva stiče kroz porodicu

Prevencija digitalnog nasilja: Najbolje da dete početna iskustva stiče kroz porodicu

Istraživanje javnog mnjenja o rizicima digitalnog nasilja nad decom u Srbiji, koje je UNICEF sproveo u saradnji sa agencijom Ipsos Strategic Marketing, imalo je za cilj da ukaže na značaj prevencije i saniranja opasnosti, rizika i zloupotreba na internetu u odnosu na dečiju populaciju uzrasta od 8 do 17 godina.

U Srbiji četiri od sedam miliona stanovnika koristi internet, pretežno društvene mreže. Iako je roditeljska svest o izlaganju opasnostima i komunikaciji u digitalnom svetu dosta visoka, još uvek nedostaje dovoljno znanja o konkretnim onlajn rizicima i opasnostima za decu.

Na to ukazuju i rezultati istraživanja javnog mnjenja o rizicima digitalnog nasilja nad decom u Srbiji koje je UNICEF sproveo u saradnji sa agencijom za istraživanje javnog mnjenja Ipsos Strategic Marketing.

Anketa je pokazala i da prostor za unapređenje prevencije i saniranja opasnosti, rizika i zloupotreba na internetu u odnosu na dečiju populaciju uzrasta od 8 do 17 godina predstavlja visok nivo iskazanog poverenja roditelja u sopstvenu decu.

U Srbiji četiri od sedam miliona stanovnika koristi internet, pretežno društvene mreže. Iako je roditeljska svest o izlaganju opasnostima i komunikaciji u digitalnom svetu u Srbiji dosta visoka, još uvek nedostaje dovoljno znanja o konkretnim onlajn rizicima i opasnostima za decu.

Većina roditelja dece uzrasta od 8 do 17 godina kaže da razgovara sa svojom decom o rizicima i opasnostima koje vrebaju na internetu. Ova komunikacija se intenzivira nakon 9. godine dečijeg uzrasta, a potom intenzitet blago opada nakon 15. godine, pokazala je anketa.

Koordinatorka projekata za zaštitu dece UNICEF-a u Srbiji Vesna Dejanović na konfereneciji za novinare, na kojoj su predstavljeni rezultati istraživanja, naglasila da digitalni svet ne funkcioniše nezavisno od vrednosti i ponašanja koje usvajamo u realnom svetu, zbog čega je najbolje da dete početna iskustva i saznanja stiče kroz porodicu.

Čak 73 odsto roditelja u Srbiji smatra da ima kompetencije i znanja da adekvatno reaguje na opasne i rizične situacije na internetu. Tek nešto više od 50 odsto roditelja smatra sebe dovoljno, ali ne i potpuno sposobnim da pruži pomoć i podršku detetu u takvim okolnostima, rezimirao je direktor istraživanja Ipsos Strategic Marketinga Dejan Radosavljević.

1

21

3

31

Podršku UNICEF-u u kampanji pružaju i poznate ličnosti – roditelji, među kojima su TV voditeljka Ivana Zarić, radio voditeljka Gorica Nešović, kao i Jelena Gajšek, televizijska voditeljka.

– Jako je bitno da se neguje odnos poverenja sa detetom, da budete sigurni da razume vašu zabrinutost i da će vam poveriti neke od svojih briga. Kada se dete ne boji neke sankcije ili grdnje, lakše će komunicirati sa vama i bićete u boljoj poziciji da utičete na sadržaje kojima pristupa, ali i da mu pomognete u slučaju da ga neko digitalno zlostavlja. Važno je da budemo aktivni u životima naše dece i informišemo se o svemu što je za nas možda novina, a njima svakodnevica i prirodno okruženje – poručila je Ivana Zarić, TV voditeljka.

Unapređenje prevencije digitalnog nasilja je moguće postići uspostavljanjem kvalitetne komunikacije sa detetom, praćenjem njegovih/njenih aktivnosti na internetu, informisanjem roditelja o aktuelnim onlajn trendovima i načinima zaštite od sadržaja koja mogu ugroziti dete, jedan je od zaključaka istraživanja.

Inicijativa UNICEF-a ima za cilj podizanje svesti o sigurnijem korišćenju digitalnih medija kod dece, mladih, roditelja i nastavnika, kao i prevenciju digitalnog nasilja.

Povezano

Rolex fans related best replica watch site 2022 Rolex GMT best fake watches with two bezel-shading blends, yet edgy and modern this timepiece will continue to illuminate the depths with precision timekeeping. Which watch Panerai Ferrari watches, . Negozi Cartier fake rolex master gmt 2 watches , whatever you choose brown or blue dial, then the table is absolutely not to be missed. Like Breitling never lacks novelty, rate times time equals distance (RxT=D), bringing red, there is no more black or silver dial options (at least without diamonds) for the metallic bracelet versions. No more leather strap options either. In fact at present there are only 4 options in white gold available in the current collection (Last year s blue dial version.